telefonische acquisitie nog altijd springlevend

Direct, snel en er niet omheen draaien
De telefoon en e-mail zijn recht voor hun raap methoden. Het komt eerlijker over en heeft minder de geur van misbruik maken van contacten die aanvankelijk niet commercieel leken. Als de verkoper zich goed voorbereid en met een prima verhaal komt, biedt dit nog steeds de beste kansen op een geslaagd verkooptraject. Kortom: de telefoon is essentieel voor het werven van nieuwe klanten.

Feit van fictie scheiden
Rain Group center for sales research deed onderzoek en dat leverde enkele opzienbarende feiten op. De onderzoekers vroegen wereldwijd aan 488 kopers in 25 verschillende bedrijfstakken hoe zij het liefst worden benadert door verkopers (1e percentage). Men stelde aan 489 verkopers in 26 bedrijfstakken de vraag: welke methoden zij gebruiken om contact te leggen met nieuwe klanten. Gaat u er eventjes goed voor zitten:

– E-mail 80% / 78%
– Telefoon 49% / 70%
– Direct mail (verkoopbrieven) 36% / 50%
– Presentatie/speech op conferentie/beurs 36% / 32%
– Stand op beurs 32% / 31%
– LinkedIn 21% / 32%
– SMS 21% / 27%
– Voice mailbericht 21% / 38%
– Commentaar/suggestie op social media 18% / 24%

Naar aanleiding van dit lijstje kunnen we enkele conclusies trekken: Telefonische acquisitie heeft helemaal niet zo’n lage waardering als men altijd denkt. Men kan hooguit stellen dat verkopers er iets te veel gebruik van maken. Het lijkt er een beetje op dat kwantiteit het wint van kwaliteit. Maar het medium is kennelijk nog steeds springlevend!

Wilt u sneller en gemakkelijker nieuwe klanten werven en weten wat de beste aanpak is? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Contact
Laat een reactie achter

contact + social media


telefoon: 06 - 811 323 97
e-mail: info@janwillempleijsier.nl

nieuwsberichten